Projekt: MŠ Stonožka 22 Varnsdorf
Harmonogram realizace projektu
Datum zahájení fyzické realizace projektu 01. 09. 2016
Datum ukončení fyzické realizace projektu 31. 08. 2018
Doba trvání projektu 24 měsíců
Projekt je zaměřen na využití personální podpory, osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ
Aktivita: I/1.1 Školní asistent - personální podpora MŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu - školního asistenta mateřským školám. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména dětem ohroženým školním neúspěchem. Škola musí identifikovat alespoň tři děti ohrožené školním neúspěchem. Při identifikaci dětí ohrožených školním neúspěchem v mateřské škole je možné sledovat následující oblasti:
nedůsledné rodičovské vedení;
sociokulturně znevýhodněné prostředí.
Výběr dětí je zcela v kompetenci ředitele školy.
Aktivita: I/2.2 Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ
Cílem aktivity je podpořit pedagogy mateřských škol ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově dětí. Pedagog absolvuje v rámci šablony akreditovaný vzdělávací program DVPP. Program DVPP bude zaměřen na rozvoj sebepoznání, osobních kvalit, prohloubení zejména komunikativních a kooperativních dovedností, kompetencí pro vzdělávání bez předsudků a rozvoj profesionální sebereflexe pedagogů.
Vzdělávací program musí být realizován prezenční formou.
Financováno:
1) z Evropského sociálního fondu plus („ESF+“) - 85%
2) ze SR, tj. prostředky ze SR na část národního spolufinancování - 15%